Direktlänk till inlägg 20 januari 2012

Bra start...

Av Mell - 20 januari 2012 20:33

Året har börjat bra tycker jag, men den riktiga kraftsamlingen tog jag för ungefär två veckor sedan. Efter att ha läst och inspirerats av en väninnas blogg, där hon lagt ut härliga bilder på bra mat....mmmmums, det kan ju jag också göra.

Då bestämde jag mig för att ta mig själv i kragen på riktigt.

Jag ställde mig på vågen, konstaterade att jag gått upp 10 kilo sen i somras och har nu 18 kilo till målvikt....vad kan jag säga mer än MORR! Jag skulle kunna skriva ner mer än hundra (bort-)förkalringar till detta, men jag struntar i det. För hur det än är, så har jag ätit förmycket av fel mat och rört mig för lite.


Så jag gav mig in i GI-världen igen. Har skurit ner radikalt på kolhydraterna och kylen är full av grönsaker och frukt. Suget som smyger sig in på kvällen, dämpar jag med te och en frukt eller hemgjort knäcke (riktigt gott, tack Tilda).

Vad gäller vågen tänker jag inte göra som innan och väga mig varje vecka, utan bara väga mig en gång i månaden. Så om två veckor kommer resultatet, men jag känner redan nu att det går åt rätt håll.


Sen har jag ju träningen också, där kan jag ju lägga in en växel till, men i det stora hela är jag nöjd och kämpar vidare.


C U   

 
 
Therese

Therese

21 januari 2012 12:17

Heja dig :) det viktiga är att tro på dig själv och ta nya tag om man misslyckas. Synd att vi bor så långt ifrån varandra annars hade vi kunnat promenera ihop :) Jag tror på dig. Kämpa kämpa !!!!!!

http://theresehedman.bloggplatsen.se

Mell

21 januari 2012 20:08

Tack det samma :-)

Det är alltid bra med någon att bolla tankar med. Så även om vi inte kan gå tillsammans, så kan vi hjälpa varandra genom peptalk och tips på goda recept ;-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mell - 11 april 2014 19:45

IRRITERANDE!! Skrev ett inlägg förut och skulle precis spara det.....DÅ DÖR DATORN!! Allt försvann och jag kommer inte ens på vad rubriken va      Tar en prommenad och kommer kanske tillbaka sedan.   ...

Av Mell - 3 april 2014 16:47

WAY IS IT SO HARD!!! Hur i all världen ska jag kunna bli bra på att blogga om jag inte gör det?? Hur svårt ska det vara att skriva ett par rader varje dag??  DET ÄR JU BARA ATT SKRIVA!!   Träningen ja..... den jobbar jag på    Har haft en...

Av Mell - 21 mars 2014 21:21

   Jag undrar när man kan se resultat på sin träning? Tog för en tid sedan ett beslut att nu får det vara nog, det måste ske en förändring i mit liv. Så nu har jag schmalagt min träning och ändrat lite på mina matvanor, det känns riktigt bra. S...

Av Mell - 16 mars 2014 12:17

Jag godkände just en kommentar från juni 2012, så JA verkligen länge sedan.   Förhoppningen är ju att det skall bli ändring, så jag återkommer   ...

Av Mell - 6 juni 2012 22:55

    Omstart     

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards